C# - Alkalmazás által használt gyakori mappák elérési útvonalai

forráskód letöltése
A legtöbb alkalmazásnak szüksége van arra, hogy különféle adatokat tároljon. Ezek egy része az aktuálisan bejelentkezett felhasználóhoz kötődik, egy része pedig magához az alkalmazáshoz. A Windows operációs rendszerben jól strukturált helye van az ilyen adatoknak. Állományok tárolásához különféle mappákat használhatunk, de rendelkezésünkre áll a Windows regisztrációs adatbázis is. Megadva alkalmazásunk számára a cégnevet, az aktuális alkalmazás nevét és verziószámát, máris rendelkezésünkre állnak ezek az elérési útvonalak az adatok mentéséhez.
Kezdjük azzal, hogy megadjuk alkalmazásunkhoz a szükséges adatokat. Ehhez nyissuk meg az AssemblyInfo.cs állományt. Ezen belül az AssemblyCompany-nél adhatjuk meg a fejlesztő cég nevét, az AssemblyProduct-nál az alkalmazás megnevezését, míg az AssemblyVersion-nál a program verziószámát.
[assembly: AssemblyCompany("Animare Software")]
[assembly: AssemblyProduct("CSOSample")]
[assembly: AssemblyVersion("1.2.3.4")]
Ezt követően nincs más teendőnk, mint az Application osztály megfelelő property-jeiből kiolvassuk a szükséges elérési útvonalakat.
CommonAppDataPath
A CommonAppDataPath property egy olyan elérési útvonalat szolgáltat, melyen alkalmazásunk olyan adatokat tárolhat, amelyek minden felhasználó számára elérhető kell hogy legyen.
E helynek az alapértelmezett könyvtára a C:\Documents and Settings\All Users\Application Data. Ehhez az elérési útvonalhoz jön még hozzá a megadott cég és alkalmazás név, valamint verziószám. A mellékelt példánál maradva a CommonAppDataPath property által visszaadott érték a következő lesz: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Animare Software\CSOSample\1.2.3.4
ExecutablePath
Az ExecutablePath property azt az elérési útvonalat adja vissza a program nevével együtt, melyből az alkalmazásunkat elindítottuk.
LocalUserAppDataPath
A LocalUserAppDataPath property egy olyan elérési útvonalat szolgáltat, melyen alkalmazásunk olyan adatokat tárolhat, amely csak az aktuálisan bejelentkezett felhasználó számára elérhető.
E helynek az alapértelmezett könyvtára a C:\Documents and Settings. Ehhez az elérési útvonalhoz jön még hozzá az aktuálisan bejelentkezett felhasználó neve, majd a \Local Settings\Application Data\ sztring, végül a megadott cég és alkalmazás név, valamint verziószám. A mellékelt példánál maradva a LocalUserAppDataPath property által visszaadott érték a következő lesz: C:\Documents and Settings\Rendszergazda\Local Settings\Application Data\Animare Software\CSOSample\1.2.3.4
StartupPath
A StartupPathproperty azt az elérési útvonalat adja vissza, melyből az alkalmazásunkat elindítottuk.
UserAppDataPath
A UserAppDataPath property egy olyan elérési útvonalat szolgáltat, melyen alkalmazásunk olyan adatokat tárolhat, amely csak az aktuálisan bejelentkezett felhasználó számára érhető el és alkalmazásunk helyi adatait tárolja.
E helynek az alapértelmezett könyvtára a C:\Documents and Settings. Ehhez az elérési útvonalhoz jön még hozzá az aktuálisan bejelentkezett felhasználó neve, majd a \Application Data\ sztring, végül a megadott cég és alkalmazás név, valamint verziószám. A mellékelt példánál maradva a UserAppDataPath property által visszaadott érték a következő lesz: C:\Documents and Settings\Rendszergazda\Application Data\Animare Software\CSOSample\1.2.3.4
CommonAppDataRegistry
A CommonAppDataRegistry property felhasználásával egy RegistryKey osztályt kapunk, melyen keresztül elérhetjük a Windows regisztrációs adatbázis azon kulcsát, ahol alkalmazásunk olyan adatokat tárolhat, mely az adott számítógéphez kötött, aktuális felhasználótól független.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Animare Software\CSOSample\1.2.3.4
UserAppDataRegistry
A UserAppDataRegistry property felhasználásával egy RegistryKey osztályt kapunk, melyen keresztül elérhetjük a Windows regisztrációs adatbázis azon kulcsát, ahol alkalmazásunk olyan adatokat tárolhat, mely az aktuálisan bejelentkezett felhasználóhoz kötődik.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Animare Software\CSOSample\1.2.3.4