Windows - Exchange tárolócsoportok használata

Storage Groups 3. rész

Végére érünk az Exchange tárolócsoportokon belüli mailbox store (~postafiók tároló) beállítási lehetőségek ismertetésének. Cikkünkben a fő hangsúlyt a házirendek kialakítására, beállítására és visszavonására helyezzük. A házirendekkel előregyártott beállításokat hozhatunk létre, melyeket aztán több mailbox store-hoz is hozzárendelhetünk, nagymértékben csökkentve a több tárolót is érintő változtatásokra fordított időt.
  • Details
A "Details" oldalon láthatjuk a mailbox store létrehozásának és utolsó módosításának dátumát. Ezenkívül az "Administrative Note" memo box-ban akár egy hosszabb megjegyzést is fűzhetünk hozzá.
  • Policies
A "Policies" oldalon a mailbox store-ra vonatkozó házirendek listája jelenik meg. Itt új házirendet nem tudunk felvenni, ehhez a "System Manager" konzolban kell néhány lépést végrehajtani.
Kattintsunk az adminisztratív csoport nevére (alapértelmezésben: "First Administrative Group") a jobboldali egérgombbal és válasszuk az Új > System Policy Container (New > System Policy Container) menüpontot. Ekkor keletkezik az adminisztratív csoporton belül egy "System Policies" tároló. Annak ellenére, hogy a fenti menüpont továbbra is elérhető, újabb nem hozható létre.
Kattintsunk a jobboldali egérgombbal a "System Policies" tárolóra és lépjünk az Új > Mailbox Store Policy (New > Mailbox Store Policy) menüre.
Megjelenik egy ablak, ahol jelölőnégyzetek segítségével lehet meghatározni, hogy a következő ablakban milyen beállítások legyenek elérhetők és módosíthatók, tehát az új házirend mire vonatkozzon. Más szóval a házirend csak azokat a beállításcsoportokat kezeli, melyek jelölőnégyzetét bekapcsoljuk.
A "General" oldalon nevet kell adnunk a házirendnek (pl.: Mailbox Store Policy #1). Ennyi beállításra minimálisan szükség van. A továbbiak megegyeznek a mailbox store tulajdonságlapjával. Így a "General (Policy)" oldalon ugyanazokat a beállításokat látjuk, mint a mailbox store "General" oldalán, a "Database (Policy)"-n ugyanazokat, mint a "Database" oldalon és így tovább. Ezekkel a házirendekkel tulajdonképpen előre gyártott beállításokat hozunk létre, melyeket a különböző postafiók tárolókhoz rendelhetünk.
Mindig az adott házirendhez lehet hozzárendelni a tárolót és nem fordítva. Ennek megfelelően kattintsunk a jobboldali egérgombbal az újonnan létrehozott házirendünkre a "System Policies" tárolóban és válasszuk a "Add Mailbox Store" menüt. Megjelenik egy dialógusablak, ahol felsorolásra kerülnek azok a tárolók, melyekhez hozzáadható a házirend. Mivel Mailbox Store Policy-t készítettünk, az összes mailbox store látható lesz. Jelöljük ki az egyiket vagy az összest és kattintsunk a "Hozzáadás" ("Add") gombra, végül az "OK"-ra. A rendszer ezen a ponton megerősítést kér, adjunk igenlő választ. A házirend mellett a képernyő jobboldalán látható, hogy melyik tároló egység tartozik a házirendhez.
Meg is fordíthatjuk a dolgot: mailbox store tulajdonságlapjának "Policies" oldalán is megjelenik. Sőt itt még azok a tulajdonságlapok is láthatók, melyeket a fenti jelölőnégyzetekben bejelöltünk és később kitöltöttünk.
Fontos, hogy egy tárolóhoz csak egy minden beállítást kezelő házirend rendelhető, ha megpróbálunk egy másikat is, akkor egy megerősítés után az első törlődik. Az Exchange nem kezeli le a több házirend hozzárendeléséből adódó átfedéseket, ellentétes beállításokat. Több házirend csak akkor adható hozzá, ha nincs a beállítások között átfedés, például az egyik kezeli a "General" oldalt a másik a "Full-Text Indexing"-et. Ilyenkor a mailbox store tulajdonságlapján látjuk legjobban, hogy melyik beállítás, melyik házirendből származik.
A házirend visszavonásához kattintsunk a System Policies tárolóban a házirendre, majd az ablak jobb felén a jobboldali egérgombbal arra a mailbox store-ra, melyből vissza akarjuk vonni. Ezután a megjelenő menüben válasszuk a "Remove from policy" pontot.

Storage Groups cikksorozat